چرا باید در تابستان از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنیم؟

مقالات

کیفیت هوای فضاهای بسته تأثیر به‌سزایی در سلامت و تندرستی شما دارد.بسیاری از ما عواملی که در کیفیت هوا مؤثر هستند را نادیده می‌گیریم. یکی از راه‌هایی که به بهبود کیفیت هوا در محیط بسته کمک می‌کند نصب دستگاه تصفیه هوا است. وجود این دستگاه مفید در منزل نه‌ تنها در زمستان بلکه در طول تابستان نیز بسیار حائز اهمیت است، به‌خصوص اگر شما کودک نیز داشته باشید. در ادامه مزایای استفاده از دستگاه تصفیه هوا را با جزئیات باهم بررسی می‌کنیم.

 

     فصل تابستان سالانه آب‌وهوای متفاوتی در مناطق مختلف کشور ایجاد می‌کند. اما متأسفانه ماه‌های گرم و مرطوب باعث افزایش وجود مواد آلرژی‌زای موجود در هوا نیز می‌شوند که خود منجر به بروز حساسیت‌های تابستانی متعدد می‌شود. اگر شما، یکی از اعضای خانواده و یا همکارتان با علایمی نظیر سرفه‌های مکرر، عطسه، گرفتگی بینی، آبریزش چشم و یا سوزش پوست دست‌وپنجه نرم می‌کنید، به‌احتمال زیاد به این معنی است که حساسیت‌های تابستانی تأثیر خود را بر روی شما یا آن‌ها گذاشته‌اند. اما با این ‌حال اینطور نیست که هیچ راهی برای مقابله با علائم حساسیت‌های تابستانی وجود نداشته باشد.

بسته به سایز و اندازه اتاق و یا فضای آلوده شده، هرکدام از دستگاه‌های تصفیه‌ هوای زیر می‌توانند از ورود بیشتر مواد آلرژی‌زا به سیستم بدنی شما جلوگیری کرده و باعث بهبود در سلامت شما و از بین ‌بردن علائم موجود در شما شوند، این دستگاه‌ها شما را از این علائم مزاحم خلاص می‌کنند تا با خیال آسوده به زندگی خود بپردازید.

دستگاه‌های تصفیه هوا با کنترل مواد موجود در هوا ریسک حملات آسمی را در آن محیط کاهش می‌دهند

مواد مضر موجود در هوا در فضاهای بسته بیشتر وجود دارند و به همین دلیل احتمال حملات آسمی  در این فضاها بیشتر است. عطرهای مختلف، انواع بوی غذا، سرفه یا عطسه‌ی افراد حاضر در محیط، خوشبوکننده‌های هوا و غیره همگی ممکن است باعث ایجاد حملات آسمی شوند.

دستگاه‌های تصفیه هوا بو، پر و موهای ریز حیوانات خانگی را که در محیط وجود دارند، از بین‌ می‌برند

دستگاه تصفیه هوا باعث ازبین‌بردن گرد و غبار، گرده و مواد آلرژی‌زای موجود در هوا می‌شوند. به‌علاوه از شکل‌گیری دیگر مواد آلرژی‌زای هوازی جلوگیری می‌کنند.

احتمالاً از شنیدنش تعجب کنید اما دستگاه‌های تصفیه هوا همچنین دود ناشی از سیگار و تنباکو را به دام می‌اندازند و این امر خود منجر به محافظت از ریه‌های شما در مقابل بیماری‌های خطرناک می‌شود.

این دستگاه‌های هوشمند با محافظت از افراد در  برابر تنفس گاز رادون باعث پایین آمدن شانس بروز سرطان در آنها می‌شوند. گاز رادون، گازی طبیعی است که از ترکیب آب، سنگ و اورانیوم به وجود می‌آید. این گاز از طریق روزنه‌های بسیار کوچک موجود در کف زمین و یا مدخل لوله‌ها به فضاهای بسته سرایت می‌کند. بر اساس داده‌های موجود، بیش از ۱۵۰۰۰ تا ۲۲۰۰۰ فرد سرطانی صرفاً براثر استشمام گاز رادون جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین نصب دستگاه تصفیه هوا باعث از بین‌بردن دود و آلوده‌کننده‌های فضای بیرون می‌شود، آلوده‌کننده‌هایی که جزئی جداناپذیر از زندگی شهری به‌حساب می‌آیند. از این‌ رو، اگر شما در محیطی با تهویه و تصفیه هوای مناسب زندگی کنید، می‌توانید از مزایای فراوان آن از جمله محافظت در مقابل هرگونه بیماری ریوی و تنفسی لذت ببرید.

با وجود تمام مزایایی که یک دستگاه تصفیه هوا می‌تواند به همراه داشته باشد، چشم‌پوشی از استفاده از آن نمی‌تواند کار آسانی باشد. در این زمینه، انتخاب یک برند شناخته شده مانند ایستکول می‌تواند به طور قابل‌ملاحظه‌ای کیفیت هوای محیط داخلی شما را افزایش دهد. با این ‌حال، به‌خاطرداشتن و پیروی کردن از تعدادی نکته و پیشنهاد در طریقه استفاده از این ماشین می‌تواند در گرفتن نتیجه هرچه بهتر برای شما مفید باشد. در این مقاله ما به بررسی پیشنهادها و ترفندهایی پرداخته‌ایم که می‌توانند باعث کارکرد هرچه بهتر دستگاه های تصفیه هوا شوند.

نصب دستگاه تصفیه هوا همچنین باعث از بین‌بردن دود و آلوده‌کننده‌های فضای بیرون می‌شود، آلوده‌کننده‌هایی که جزئی جداناپذیر از زندگی شهری به‌حساب می‌آیند. از این‌ رو، اگر شما در محیطی با تهویه و تصفیه هوا مناسب زندگی کنید، می‌توانید از مزایای فراوان آن از جمله محافظت در مقابل هرگونه بیماری ریوی و تنفسی لذت ببرید.

با وجود تمامی مزایایی که یک دستگاه تصفیه هوا می‌تواند به همراه داشته باشد، چشم‌پوشی از استفاده از آن نمی‌تواند کار آسانی باشد. در این زمینه، انتخاب یک برند شناخته شده مانند ایستکول می‌تواند به طور قابل‌ملاحظه‌ای کیفیت هوای محیط داخلی شما را افزایش دهد. بااین‌حال، به‌خاطرداشتن و پیروی کردن از تعدادی نکته و پیشنهاد در طریقه استفاده از این ماشین می‌تواند در گرفتن نتیجه هرچه بهتر برای شما مفید باشد. در این مقاله ما به بررسی پیشنهادها و ترفندهایی پرداخته‌ایم که می‌توانند باعث کارکرد هرچه بهتر دستگاه های تصفیه هوا شوند.

در و پنجره‌ها را ببندید

هنگامی‌که دستگاه تصفیه هوا کار می‌کند، مطمئن شوید که تمامی در و پنجره‌های محیط بسته است. اگر پنجره‌ای باز باشد، هوای تصفیه شده‌ی موجود در فضا از طریق آن  از محیط خارج می‌شود. دستگاه‌های تصفیه هوا در محیط‌های بسته و محدود مانند یک اتاق با در و پنجره‌ی بسته بهترین کارایی را دارند.

می‌توانید در طول روز در و پنجره‌ها را به منظور تهویه و ورود هوای تازه به داخل محیط باز کنید، اما به‌خاطر داشته باشید که در مدت زمانی که دستگاه تصفیه هوا روشن است باید آنها را ببندید.

فیلتر دستگاه را در مواقع مناسب تعویض کنید

این یکی از نکته‌های مهم دیگر است که باید هنگام استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا به‌خاطر داشته باشید. فیلترهای دستگاه در اصل سنگر دفاع در مقابل گرد و غبار و دیگر آلاینده‌های موجود به‌حساب می‌آیند و از همین رو، استفاده از فیلتر مناسب و همچنین تعویض فیلتر کارکرده در مواقع موردنیاز امری ضروریست. قبل از تعویض فیلتر، دفترچه راهنمای دستگاه را به‌خوبی مطالعه کنید تا از کارکرد درست دستگاه مطمئن شوید.

از دستگاه تصفیه هوا در مواقع مناسب استفاده کنید

ازآنجایی‌که کیفیت هوا همواره در حال تغییر است، فرایند تصفیه هوا، باید دائمی باشد و لازم است دستگاه شبانه‌روز روشن باشد. با این‌ حال، این کار ممکن است بر روی فیلتر دستگاه اثر بگذارد. به منظور کارکرد هرچه بهتر دستگاه، بهتر است فقط وقت‌هایی که در خانه هستید از آن استفاده کنید.

دستگاه را در مکان مناسب نصب کنید

دستگاه‌های تصفیه هوا برای کارایی بهینه به مقداری فضای باز نیاز دارند. به همین دلیل، وجود فضای کافی در اطراف دستگاه بسیار مهم است. اگر فضای کافی در اطراف دستگاه موجود باشد، دستگاه دائم و بدون وقفه هوای تازه موردنیاز را دریافت خواهد کرد. برای دریافت نتایج بهتر از دستگاه، آن را در محل خواب یا کار خود نصب کنید.

حرف آخر

دستگاه‌های تصفیه هوا تفاوت بسیار زیادی را در کیفیت هوای محیط‌های بسته ایجاد می‌کنند. استفاده درست از آنها می‌تواند تأثیر شایانی در سلامت و امنیت شما در برابر آلرژی‌های مختلف ایفا کند. اگر به دنبال یک دستگاه تصفیه هوای با کیفیت هستید، از مجموعه دستگاه‌های تصفیه هوای ایستکول غافل نشوید. این دستگاه‌ها با حذف مواد مضر موجود در هوا مانند پی ام ۲٫۵، مو و تارچه حیوانات خانگی، و غیره فضا را به محیطی سالم برای شما تبدیل می‌کنند.

 

لزوم استفاده از تصفیه هوا در شهرهای آلوده؛

دستگاه تصفیه هوای خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

هشت دلیل برای اینکه دستگاه تصفیه‌هوا بخریم؛

آیا دستگاه‌ تصفیه هوا فایده دارد؟

لینک خرید محصولات تصفیه‌هوا

وب سایت ایستکول

اینستاگرام ایستکول

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چرا باید در تابستان از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنیم؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-43628

به مشاوره احتیاج دارید؟

پس از ثبت اطلاعات مشاوران مجموعه سریعا با شما تماس خواهند گرفت.