هرآنچه باید درباره یخچال خودرو بدانید

مقالات

امروزه افراد بسیاری ازیخچال های خودرواستفاده می‌کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از مزایای این محصول را برای شما بازگو کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید با وسعت دید بیش‌تری نسبت به خرید این محصول اقدام کنید.

 

فرض کنید که می‌خواهید با ماشین خود، یک مسیر طولانی را سفر کنید. یا ممکن است مکانی که می‌خواهید به آن‌جا سفر کنید، در محدوده‌ای جغرافیایی باشد که تمام خوراکی‌هایی را که لازم دارید در دسترس شما قرار ندهد. بنابراین مواد غذایی مورد نیازتان را باید از راهی غیر از خرید در محل تأمین کنید. در این‌جا شما نیاز به وسیله‌ای دارید که همراه شما باشد و بتواند از فاسدشدن تمام مواد غذایی مورد نیاز شما همچون غذا، میوه و … جلوگیری کرده و حتی آن‌ها را در طول مسیر خنک و تازه نگه دارد. چه کسی بدش می‌آید در طول مسیر سفرش آب خنک در دسترس داشته باشد؟ یادتان باشد که اگر در طول مسیر بخواهید بایستید و در وسط راه جایی چشم‌تان را برای کمپ کردن بگیرد، باز هم نیاز به یخچال خودرو یک نیاز اولیه خواهد بود.

مزیت‌های استفاده از یخچال در خودروها و ماشین‌های سنگین

  • نگهداری مواد غذایی مورد نیاز برای مدت طولانی
  • فریز کردن مواد غذایی که نیاز به منجمد شدن دارند.
  • خنک نگه داشتن نوشیدنی‌ها جهت استفاده در راه به‌خصوص در فصل تابستان
  • بی‌سروصدا بودن یخچال خودرو به‌طوری که متوجه حضور آن نخواهید شد.
  • جلوگیری از پرداخت هزینه‌های متفرقه و گران‌فروشی‌های بین راه و در جاده با استفاده از یخچال در خودرو
  • کار با انواع منابع نیروی داخل خودرو؛ در یخچال‌هایی که در خودروها و ماشین‌های سنگین استفاده می‌شود

 

براساس احساس چنین نیازی برای مصرف‌کننده، برند ایستکول اقدام به ساخت یخچال فریزر خودرو کرده است. محصولی که ما تولید کرده‌ایم دارای ویژگی‌هایی بسیار مناسب است؛ اگر هنوز می‌خواهید بیش‌تر بدانید در ادامه به توضیح این ویژگی‌های یخچال DC خواهیم پرداخت.

 

یخچال خودرو ایستکول محصولی است دارای کمپرسور آنتی شوک تا حتی بتواند در مقابل تکان‌های شدید خودروهای آفرودی نیز مقاومت کرده و دستگاه دچار مشکل نشود. این دستگاه در دو سطح ولتاژی ۱۲ و ۲۴ ولت کار می‌کند و کمپرسور به گونه‌ای طراحی شده تا بتواند در هر دو ولتاژ بهترین عملکرد را داشته باشد.

یخچال خودرو ایستکول می‌تواند توسط یک آداپتور، به برق ۲۲۰ ولت شهری متصل شود. اگر این یخچال خودرو بر روی درجه‌ی ۱۸- تنظیم شود و پس از رسیدن به این دما از برق جدا شود، می‌تواند تا ۲۴ ساعت، همچنان دمای داخلی فریزر خودرو را تا کمتر از صفر درجه نگه دارد. البته این مورد به صورت نسبی است و بستگی به دمای هوای محیط اطراف دارد. همچنین اگر درب دستگاه در زمان عدم اتصال به برق باز شود، قاعدتا دمای داخلی به شدت و با سرعت زیادی افزایش پیدا کرده و گرم می‌شود.

 

جنس بدنه‌ی یخچال فریزر خودرو ایستکول از فولاد کربنی خودرنگ است و دسته‌ی آن از جنس PVC ساخته شده است.

 

نصب یخچال فریزر خودرو نیز بسیار ساده است؛ فقط کافی است یخچال خودرو را از کارتن خارج کرده و با کابل اتصال فندکی، کابل اتصال مستقیم به باطری یا مبدل AC/DC ، برق تغذیه‌ای آن را تامین کنید. همچنین می توانید از توضیحات دفترچه راهنما نیز جهت نصب هرچه مناسب‌تر محصول استفاده نمایید. به این نکته نیز توجه داشته باشید درصورتی‌که ولتاژ و جریان مورد نیاز محصول، توسط پنل خورشیدی تامین شود، می توان یخچال خودرو را به صورت مستقیم به پنل خورشیدی متصل کرد، به شرطی که از بازه‌ی آن خارج نشود. اما بهتر است که برای اتصال یخچال ماشین به پنل خورشیدی، از باطری و شارژ کنترل استفاده شود.

در اتصال یخچال خودرو به پنل خورشیدی بهتر است به خروجی مجموعه پنل خورشیدی، یک سوکت مادگی فندکی متصل کرده (به پلاریته‌ی مثبت و منفی باید توجه شود) و محصول را با استفاده از کابل فندکی موجود راه‌اندازی کنید. نکته‌ی قابل ذکر این‌که برای راه‌اندازی این محصول هیچ نیازی به اینورتر نیست.

گرچه آمپر دستگاه بستگی به دمای محیط و ولتاژ منبع تغذیه دارد، اما در دمای ۳۲ درجه و با تغذیه ی ۱۲ ولت جریان مصرفی، تقریبا ۴.۵ آمپر ساعت، مصرف دستگاه است.

 

آهن ربای درب یخچال خودرو به‌قدری قوی است که حتی در تکان‌های بسیار شدید نیز باز نمی‌شود. همچنین سیستم تعلیق کمپرسور نیز به گونه‌ای است که در تکان های خودروهای آفرود مشکلی به‌وجود نمی‌آید اما درصورتی‌که تکان‌ها بسیار شدید باشند، به‌حدی‌که سرنشینان نیز آسیب ببینند و حرکت کمپرسور را مختل کند، کمپرسور خاموش شده و روی صفحه‌ی نمایش آن، پیغام خطا نمایش داده می‌شود.

 

مشخصات یخچال فریزر خودرو ایستکول

 

 

و در نهایت باید بدانید که این محصول، نسبت به مدل تولیدی قبلی، چه تفاوت‌هایی دارد. در ادامه تعدادی از این تفاوت‌ها را که به خروجی بهتری برای شما در استفاده از یخچال فریزر خودرو ایستکول ختم شده است، با هم مرور می‌کنیم:

  • استفاده از مگنت‌های قوی‌تر جهت جلوگیری از باز و بسته شدن درب در تکان های شدید
  • تعبیه‌ی دریچه‌ای جهت تخلیه‌ی آب‌های جمع شده در داخل محصول به بیرون.
  • بهبود کیفیت کابل فندکی
  • کم‌ترشدن صدای محصول
  • بهینه‌شدن طراحی ظاهری و فنی محصول
  • بهبود کیفیت عایق بدنه‌ی محصول
  • نزدیک‌ترشدن دمای سنسور نمایشگر به دمای واقعی
  • اضافه‌شدن سبد کوچک به محصول
  • اضافه‌شدن کابل اتصال مستقیم به باتری به محصول
  • شرایط بهتر تهویه‌ی محفظه‌ی کمپرسور
  • استفاده از مواد مقاوم‌تر در تولید محصول

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “هرآنچه باید درباره یخچال خودرو بدانید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-43628

به مشاوره احتیاج دارید؟

پس از ثبت اطلاعات مشاوران مجموعه سریعا با شما تماس خواهند گرفت.