با تبریک سال نو و آرزوی سالی بهتر پیش‌ِروی شما هم‌راهان همیشگی ایستکول، به اطلاع می‌رساند، با توجه به ازدحام در سیستم حمل‌ونقل کشور در روزهای پایانی سال، ارسال کالاهای خریداری‌شده از ایستکول در این روزها برای تهران و شهرستان‌ها به‌شرح زیر است:

-ارسال به تهران: ارسال کالاهایی که از روز ۲۶اسفند سال ۱۴۰۲ به‌بعد خریداری ‌شده‌اند، با اولویت ناشی از زمان خرید، از روز ۶فروردین سال ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.

-ارسال به شهرستان‌ها: ارسال کالاهایی که از روز ۲۳اسفند سال ۱۴۰۲ به‌بعد خریداری ‌شده‌اند، با اولویت ناشی از زمان خرید، از روز ۱۵فروردین سال ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است، ساعت پاسخگویی تلفنی شرکت در ایام نوروز، 9 الی 14 می‌باشد.

چگونه یک آبسردکن مناسب بخریم؟

مقالات

این روزها نیاز به آبسردکن بیشتر شده است وکمتر شرکت یا اداره‌ای را می توان یافت که از آبسردکن استفاده نكند. آبسردکن‌ها در طول روز آب گوارا برای همه‌ی ما فراهم می کنند و می توان از آب سرد یا آب گرم آن‌ها استفاده کرد. حتی مدل هایی از آبسردکن تولید شده‌اند که علاوه بر آب سرد و گرم، به آب ولرم نیز مجهز هستند. با نزدیک شدن به فصل تابستان، نیاز به آبسردکن نیز بيشتر احساس می‌شود، اما در این میان سوال مهمی پیش می‌آید؛ چگونه یک آبسردکن مناسب خریداری کنیم؟

این روزها نیاز به آبسردکن بیشتر شده است و کمتر شرکت یا اداره‌ای را می‌توان یافت که از آبسردکن استفاده نکند. آب‌سردکن‌ها در طول روز آب گوارا برای همه‌ی ما فراهم می‌کنند و می‌توان از آب سرد یا آب گرم آن‌ها استفاده کرد. حتی مدل‌هایی از آبسردکن تولیدشده‌اند که علاوه بر آب سرد و گرم، به آب ولرم نیز مجهز هستند. با نزدیک شدن به فصل تابستان، نیاز به آبسردکن نیز بیشتر احساس می‌شود، اما در این میان سوال مهمی پیش می‌آید؛ چگونه یک آبسردکن مناسب خریداری کنیم؟

پیش از اینکه به این سوال پاسخ دهیم، دلایل اهمیت آب سالم را باهم مرور کنیم. مصرف آب سالم و بهداشتی نقش بسیار مهمی برای سلامت انسان دارد و کم‌آبی می‌تواند باعث بی‌حالی و سستی و حتی درنهایت به مرگ انسان منتهی شود

می‌دانیم که بیش از ۷۰درصد بدن یک انسان بالغ را آب تشکیل می‌دهد. پس قطعاً تأمین آب بدن امری بسیار مهم است. یک فرد بالغ به‌طور میانگین در طول روز باید ۶ تا ۸ لیوان آب یعنی چیزی در حدود ۲ تا ۳ لیتر آب مصرف کند. مصرف مقدار کمتر شاید در روزهای اول باعث بروز مشکل نشود، اما در طولانی‌مدت می‌تواند موجب بروز بیماری‌های مختلف در بدن شود و سلامت انسان را به خطر بی اندازد. مصرف آب برای زنده ماندن سلول‌ها ، شادابی، دفع سموم و تعدیل دمای بدن ضروری است.

مصرف آب‌خنک در تابستان برای کاهش دمای عمومی بدن بسیار ضروری است. اما نداشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه‌ی مصرف آب سرد می‌تواند باعث بروز آسیب‌های جدی در بدن ما شود. بسیاری از مردم برای خنک کردن آب از تکه‌های یخ تولیدشده توسط فریزرها استفاده می‌کنند. آب یخ می‌تواند باعث بروز عوارضی جدی نظیر سردرد، یبوست، افزایش چربی بدن، سرماخوردگی، خرابی دندان‌ها، مشکلات کبد، بیماری‌های کلیوی و غیره شود. آبسردکن‌ها آب را در دمای مناسب خنک می‌کنند و به دلیل داشتن استاندارد، مصرف آب‌خنک  این دستگاه‌ها بی‌خطر است و توصیه می‌شود.

حالا که به عوارض نامناسب بسیاری که آب یخ برای بدن انسان دارد آگاه شدیم. نکات دیگری در مورد دمای آب آشامیدنی را نیز مرور کنیم. آب‌خنک در مناطق گرم و خشک باید گرم‌تر از مناطق سردسیر باشد. محدوده‌ی دمای مناسب در این مناطق که آب‌وهوای سردسیری دارند، بین ۱۰ الی ۱۵ درجه‌ی سانتی‌گراد است. این دما در مناطق گرمسیری بین ۱۳ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد است.

در میان تجهیزات سرمایشی که برای تولید آب‌خنک و گوارا به کار می‌روند ، آبسردکن‌ها جایگاه خاصی دارند. این دستگاه‌ها به دلیل قابلیت تولید آب ولرم و گرم علاوه بر آب سرد و خنک و برخورداری از یخچال موردتوجه مصرف‌کنندگان هستند. خرید آب‌سردکن‌ها همانند همه دستگاه‌های الکترونیکی و سرمایشی نیازمند داشتن اطلاعات لازم در این زمینه است.

در خرید آب‌سردکن قبل از هر چیز باید نیازتان را بشناسید. یعنی تعیین کنید که چه نوع آبسردکنی برای شما مفید است.

آب‌سردکن منبع دار یا آب‌سردکن متصل به آب شهری. اتصال مستقیم به شهری.
در نگاه اول شاید فکر کنید که دستگاه‌هایی که به سیستم لوله‌کشی آب شهری وصل می‌شوند بهترین هستند.

 

مزایا و معایب آبسرد کن های منبع دار

مهم‌ترین ویژگی که می‌توان برای آبسردکن‌های منبع دار ذکر کرد، شاید این باشد که ما می‌توانیم آن‌ها را در هرجایی که علاقه داریم و با دکوراسیون مطابقت دارد، قرار دهیم؛ برخلاف آبسردکن‌های متصل به آب شهری.

پس در کل دو نوع آبسردکن وجود دارد؛ یک نوع که به لوله‌کشی آب وصل می‌شود و به آن‌ها آبسردکن‌های اتصال مستقیم به آب شهری گفته می‌شود و دیگری. در استفاده از آن‌ها نیازی به پر کردن منبع ندارید اما اگر مشکلی برای لوله‌کشی پیش بیاید خانه یا محل کارتان را آب ‌برمی دارد. یک بدی دیگری که این دستگاه‌ها دارند این است که هرجایی که دلتان خواست نمی‌توانید آن‌ها را قرار دهید. و باید به لوله‌کشی آبتان نزدیک باشد تا بتوانید با استفاده از لوله ۲ یا ۳ متری آن را به لوله‌کشی آب متصل کنید. لوله‌کشی آن‌ها ازلحاظ ظاهری اصلاً مناسب نیست.

اما نکته‌ای در مورد این آبسردکن ها وجود دارد؛ این منبع‌ها فقط چند لیتر ظرفیت آب‌دارند به‌طوری‌که بزرگ‌ترین آن‌ها ۱۵ تا ۲۵ لیتر آب را درون خود نگه می‌دارد. پس با توجه به حجمی که دارند، دیر یا زود آب آن‌ها تمام می‌شود و باید مجدد حجم آن‌ها پر شود یا با منبع دیگری جایگزین شوند.

به معنای ساده معایب این آبسردکن ها این است که هر ۲۰ لیتر به ۲۰ لیتر باید منبع را پرکنید. البته خوبی این مساله این است که می‌توانید از شربت هم استفاده کنید. به شرطی که شربتتان به‌صورت کاملاً محلول در آب باشد. البته به این نکته باید توجه کنید که این مورد به‌هیچ‌عنوان توسط شرکت‌های تولیدکننده آبسردکن توصیه نمی‌شود و حتی ممکن است باعث ابطال گارانتی دستگاه نیز بشود!

برخی از آبسردکن ها یخچال هم دارند. شرکت ایستکول ۲ مدل از این نوع آبسردکن ها تولید کرده است. مدل‌های ۴۱۰ و ۴۴۰ ایستکول از این نوع آبسردکن هستند. مواد غذایی و نوشیدنی‌ها را می‌توانید در یخچال این آبسردکن ها ذخیره کنید. البته به این نکته توجه کنید که نباید از این یخچال‌ها انتظار یک یخچال بزرگ را داشت و عملا محفظه‌ای خنک‌کننده برای نگهداری کوتاه‌مدت مواد غذایی هستند.

برخی از انواع آبسردکن ها ویژگی‌های دیگری نیز دارند، مانند آبسردکن منبع مخفی یا آبسردکن کابین دار که هردوی این محصولات باقیمتی مناسب توسط شرکت ایستکول تولیدشده‌اند.

 

مزایا و معایب آبسردکن های اتصال به آب شهری

به‌طور خلاصه می‌توان گفت که ویژگی‌های این آبسردکن ها برعکس آب ‌سرد کن‌های منبع دار می‌باشد. این آبسردکن ها به دلیل اینکه باید به آب شهری متصل شوند حتماً می‌بایست در مکانی خاص قرار بگیرند و قابلیت جابه‌جایی چندانی نخواهند داشت. اما یک ویژگی مناسب هم دارند؛ با محدودیت حجم آب خداحافظی کنید. این آبسردکن ها به دلیل اینکه به آب شهری متصل هستند، دیگر نیازی به پر کردن آب ندارند.

انواع مختلفی از این آبسردکن ها نیز وجود دارند، مانند آبسردکن های فیلتر دار.

 

 

در خرید آبسردکن قبل از هر چیز باید نیازتان را بشناسید و تعیین کنید که چه نوع آبسردکنی برای شما مفیدتر است. دو نوع آبسردکن وجود دارد، یک دسته آبسردکن‌هایی هستند که به لوله‌کشی آب وصل می‌شوند و به آن‌ها آبسردکن‌های متصل به آب شهری می‌گوییم. دسته‌ی دیگر آب‌سردکن‌هایی هستند که به آن‌ها منبع وصل می‌شود. این دستگاه‌ها هرکدام ویژگی‌های خاصی دارند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

در نگاه اول شاید تصور کنید دستگاه‌هایی که به سیستم لوله‌کشی آب شهری وصل می‌شوند بهترین هستند. اما در هنگام خرید باید به این نکته توجه کنید که این دستگاه‌ها را فقط درجاهایی می‌توانید قرار دهید که دسترسی به آب لوله‌کشی در آنجا ممکن باشد و بتوانید دستگاه را با استفاده از لوله‌ای دو یا سه متری به آب شهر وصل کنید. درنتیجه فقط در مکان‌های خاصی می‌توانید این آبسردکن‌ها را نصب و از آن‌ها استفاده کنید. مزیت این دسته از آبسردکن‌ها هم این است که به پر کردن منبع نیاز ندارند. بااین‌حال فراموش نکنیم که اگر اختلالی در لوله‌کشی وجود بیاید، ممکن است نشت آب اتفاق بیافتد و برایتان دردسر درست شود.

 

و اما آبسردکن‌های دسته‌‌ی دوم. مهم‌ترین ویژگی که می‌توان برای آبسردکن‌های منبع دار ذکر کرد، شاید این باشد که ما می‌توانیم برخلاف آبسردکن‌های متصل به آب شهری آن‌ها را در هرجایی که علاقه داریم و با دکوراسیون مطابقت دارد، قرار دهیم. نکته‌ای که در مورد این آبسردکن‌ها وجود دارد این است که منبع‌های آن ظرفیت محدودی دارند و بزرگ‌ترین آن‌ها ۱۵ تا ۲۵ لیتر آب درون خود دارد. پس دیر یا زود آب منبع‌ تمام می‌شود و باید مجدد حجم آن پر شود یا منبع با منبع دیگری جایگزین شود. در این آبسردکن‌ها امکان پر کردن منبع با شربت به‌جای آب هم وجود دارد، اما شربت باید کاملاً محلول در آب باشد. البته به این نکته باید توجه کنید که این مورد به‌هیچ‌عنوان توسط شرکت‌های تولید‌کننده‌ی آبسردکن توصیه نمی‌شود و حتی ممکن است باعث ابطال گارانتی دستگاه نیز بشود!

بعضی از آبسردکن‌ها یخچال هم دارند و می‌توانید مواد غذایی و نوشیدنی‌ها را در یخچال آن‌ها قرار دهید. البته به این نکته توجه کنید که نباید از این یخچال ها انتظار یک یخچال بزرگ را داشته باشید و یخچال آبسردکن صرفاً محفظه‌ای خنک‌کننده برای نگهداری کوتاه‌مدت مواد غذایی است. شرکت ایستکول هم این نوع آبسردکن‌ها را در دو مدل ۴۱۰ و ۴۴۰ تولید می‌کند.

 

آبسردکن‌های دیگری مثل آبسردکن منبع مخفی یا آبسردکن کابین دار هم تولید می‌شوند که شرکت ایستکول باقیمتی مناسب این مدل‌ها را هم مثل باقی محصولات در مجموعه خود دارد.

اگر در مورد مدل آبسردکن‌های که گفته شد سوالی دارید،‌ می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۴۳۶۲۸ داخلی ۱۳۹ تماس بگیرید تا کارشناسان ما پاسخگوی سؤالات شما باشند.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چگونه یک آبسردکن مناسب بخریم؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-43628

به مشاوره احتیاج دارید؟

پس از ثبت اطلاعات مشاوران مجموعه سریعا با شما تماس خواهند گرفت.