0

راه‌کارهای سفر ارزان نوروزی ویژه‌ی روزهای آخر سال

بازدید 56

یک باور عمومی وجود دارد که سفر ارزان، نمی‌تواند باکیفیت باشد. هرچه برای سفر بیش‌تر هزینه کنیم، کیفیت سفرمان افزایش پیدا می‌کند. آن‌ها که در زمینه‌ی سفر باتجربه‌اند می‌دانند که این باور تا چه اندازه اشتباه است. کیفیت سفر در گروی عوامل بسیاری‌ست و تنها به میزان هزینه‌‌ی طول سفر وابسته نیست و نباید کیفیت سفر را محدود به میزان سفر بدانیم. خیلی‌ها به همین دلیل همواره منتظر شرایط مساعد مالی برای سفرند و به این ترتیب و در زمان قابل توجهی از زندگی‌شان سفر را تجربه نمی‌کنند.

در این یادداشت و در آستانه‌ی سفرهای نوروزی می‌خواهیم چند ترفند یا راه‌کار ساده را با هم مرور کنیم که به ما کمک می‌کند سفر ارزانی داشته باشیم. این راه‌کارها می تواند برای تمام افراد مفید باشد؛ چه آنان که با وسیله‌ی نقلیه‌ی شخصی‌شان سفر می‌کنند و چه افرادی که با اتوبوس‌های برون‌شهری و قطار و هواپیما.

 

در اتوبوس و قطار خواب‌تان می‌برد؟

خیلی وقت است صندلی اتوبوس‌های نسل جدید با انعطاف و قابلیت خم‌شدن به عقب، تجربه‌ی راحتی برای سفرهای طولانی‌مدت به‌حساب می‌آیند. اگر مجردی و با اتوبوس و قطار سفر می‌کنید، یا با همسرتان علاقه‌مند به سفر بدون بردن تجهیزات زیاد هستید، می‌توانید بلیت اتوبوس و قطار را در ساعات پایانی شب بگیرید و شب تا صبح را حین حرکت بخوابید. این کار شما را از رزرو هتل یا اقامت‌گاه بی‌نیاز می‌سازد و به سفر ارزان مدنظرتان کمک می‌کند.

بسیاری از اوقات خوابیدن در طول مسیر از نظر مدیریت زمان در سفر هم به شما کمک می‌کند. فرض کنید چند دوست قصد صفر از تهران به اصفهان و شیراز را داشته باشند و با محدودیت سه‌چهارروزه برای مدت زمان کل سفر روبه‌رو باشند. اگر بخواهید در اصفهان چند ساعت را به استقرار در یک اقامتگاه اختصاص دهید و روز بعد اتاق را تحویل بدهید و همین کار را در مقصد بعدی انجام دهید، بخش قابل توجهی از زمان سفرتان صرف بازوبسته‌کردن چمدان‌ها می‌شود. بنابراین برای سفرهای کوتاه می‌توانید امکان از خوابیدن در مسیر برای مدیریت بهتر زمان و هزینه استفاده کنید.

 

بعضی هم‌سفرها سفر ارزان را به‌هم می‌زنند!

ممکن است قبل از حرکت توی ذهن‌تان مرور کنید که خیلی هم قرار نیست در طول سفر خرید کنید یا به رستوران‌های گران‌قیمت بروید و سفر ارزان داشته باشید، اما در طول سفر، هم‌سفرتان شما را به سمت گران‌شدن سفر ببرد. اگر پیش از سفر محدودیتی برای هزینه‌ی سفر دارید، بهتر است با کسی یا افرادی هم‌سفر شوید که آن‌ها هم ارز نظر هزینه اولویتی مشابه شما داشته باشند. در غیر این‌صورت علاوه‌بر آن‌که هزینه‌ی سفرتان زیاد می‌شود، در خیلی موارد هم با هم‌سفرتان به مشکل برمی‌خورید.

آدم‌ها در سفر مدام باید انتخاب کنند. بین گزینه‌های موجود برای غذا، برای بازدید از مکان‌های مختلف، ساعت حرکت و مواردی دیگر. اگر اولویت‌های شما و هم‌سفرتان یا بینش‌تان متفاوت از هم باشد، در تمام این انتخاب‌ها دچار مشکل خواهید شد.

 

اگر ماشین دارید، یخچال‌‌ هم با خودتان ببرید!

یخچال‌خودرو یا یخچال همراه یا یخچال مناسب برای ماشین محصولی‌ست که با قرارددن آن در صندوق عقب ماشین، هزینه‌های سفر با خودروی شخصی به‌طور چشم‌گیری کاهش می‌یابد. به‌ چه شکل؟ ماجرا از این قرا است که ما برای خرید مواد غذایی در محل زندگی‌مان فروشگاه‌هایی با قیمت مناسب می‌شناسیم. از طرفی دیگر در شهرهایی که مقصد بسیاری از مسافران است و در مناسبت‌های خاصی مثل شلوغی عید و هم‌چنین در مراکز خرید بین‌راهی، قیمت کالاها بالاتر از مراکز خرید نزدیک محل زندگی‌مان است. از این‌رو، بهتر است موادی مثل گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی و دیگر خوراکی‌ها را در مبدأ بخریم و با خودمان به اقامت‌گاه، سوئیت یا ویلای مقصد ببریم. حتا اگر قرار است در جنگل یا کوهستان کمپ بزنیم، بهتر است مواد غذایی سالم با خودمان داشته باشیم.

 

 

یخچال‌ خودرو این امکان را فراهم می‌آورد تا غذای پخته‌شده و آماده در منزل‌تان را با خود به سفر ببرید و برای وعده‌های بعد از آن استفاده کنید. هم‌چنین اگر در سفر به شهرهای مختلف خواستید میوه‌های سوغات آن شهرها را بخرید، یخچال خودرو این امکان را برای شما فراهم می‌سازد. در غیر این صورت، اگر از میوه‌ها در صندوق عقب نگه‌داری کنید، وقتی به خانه برمی‌گردید، با شُل‌شدن، نرم‌شدن و از دست‌رفتن میوه‌ها روبه‌رو می‌شوید.

 

با یخچال‌خودروی ایستکول آشنا شوید:

مشخصات یخچال‌خودروی ایستکول

 

بلیت‌ها و رزورهای ارزان را از دست ندهید

معمولاً خدماتی مثل آرایشگاه‌ها، هتل‌ها و تورهای مسافرتی این‌گونه‌اند که در ایامی که تقاضا برای آن‌ها زیاد است، قیمت را افزایش می‌دهند. اگر از نظر شغلی و وضعیت اعضای خانواده یا دوستان این امکان را دارید که زودتر از شروع موج سفر نوروزی به سفر بروید، این شانس را از دست ندهید و برای نیمه‌ی اول اسفندماه هتل یا اقامت‌گاه رزرو کنید.

 

تفریحات مرتبط با روحیه‌تان را انتخاب کنید

هر شهر، ده‌ها مکان دیدنی دارد؛ زیارتی، سنتی، بازار قدیمی، پاساژ و مجتمع خرید، مکان‌های تاریخی، پارک‌ها و غیره. بی‌تردید در سفر به یک شهر نمی‌توانید از تمام مکان‌های جذاب آن‌جا دیدن فرمایید. بهتر است با توجه به علایق و اولویت‌های سفر خودتان و هم‌سفرهاتان از قبل برنامه‌ریز کنید که کدام مکان‌ها را انتخاب می‌کنید و کدام‌ها را قرار است از دست بدهید. مثلاً اگر به مکان  تاریخی علاقه‌مند نیستید، لزومی ندارد به علت شهرت آن مکان‌ها خودتان را مجبور به بازدید کنید. وقتی مکان‌هایی که نسبت به آن‌ها بی‌علاقه‌اید را از برنامه حذف کنید، فرصت بهتری برای رسیدن به بقیه‌ی کارها پیدا می‌کنید. مثلاً بهتر است در شهری که به آن سفر کرده‌اید از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده کنید و تجربه‌ی معاشرت با آدم‌های آن شهر را پیدا کنید تا ضمن آشنایی بیش‌تر با روح و فرهنگ هر شهر، یک سفر ارزان داشته باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *