0

آیا گردگیری عمر تلویزیون هوشمند را کاهش می‌دهد؟

بازدید 33

در پاسخ به سوال عنوان این مقاله باید گفت بله. یک گردگیری غیر اصولی تاثیر مخربی بر سلامت و طول عمر تلویزیون هوشمندتان خواهد داشت.در این مقاله با ما همراه باشید تا مروری بر مراحل  گردگیری اصولی و بی‌ضرر تلویزیون داشته باشیم.

 

تماشاکردن برنامه‌های مورد علاقه در صفحه یک تلویزیون هوشمند پر از گردوغبار و جای لک دست کودکان و چربی، لذت تماشا را از بین خواهد برد. تمیز کردن تلویزیون یک امرمهم و ضروریست. گردگیری صفحات ال‌ای‌دی تلویزیون، که هرچند روز یکبار پر از گرد‌های ریز مرئی و نامرئی است، کاری ساده اما به شدت حساس به جزئیات است؛ عملی که انجام اصولی آن می‌تواند منجر به افزایش طول عمر تلویزیون و حفظ کیفیت آن شود. صفحه‌ی۴۲ اینچ تلویزیون‌ هوشمند ایستکول با بالاترین تکنولوژی ساخت، نهایت کیفیت صدا و تصویر را در اختیارتان می‌گذارد، به شرط آن‌که شما نیز مراقب گردو‌غبارها باشيد.

 

در تمیز کردن تلویزیون هوشمند نکات زیر را به‌یاد داشته باشید:

1-اولین گام، خواندن نکات فنی و ایمنی

قبل از تمیز کردن تلویزیون هوشمند، حتما قسمت نکات فنی و ایمنی دفترچه‌راهنمای تلویزیون خود را بخوانید. همه اطلاعات مهم و ضروری درمورد رعایت نکات ایمنی در دفترچه راهنمای این محصول نوشته شده است. حواستان باشد قبل از شروع به تمیز کردن و گردگیری تلویزیون، ابتدا آن را خاموش و از پریز بکشید.

 

2- نظم در گردگیری

به‌طور هفتگی تلویزیون‌ خود را گردگیری کنید. نیازی نیست میزان گردوخاک به اندازه‌ای برسد که رنگ خاکستری آن روی صفحه مشکی و خاموش تلویزیون دیده شود. گردگیری هفتگی تلویزیون، مانع از جمع‌شدن گرد و غبار و نفوذ آن به درگاه‌های صدا و مناطق رد و بدل هوا و در نهایت قطعات ریز داخلی خواهد شد. موردی که منجر به طول عمر دستگاه تلویزیون هوشمند و حفظ کیفیت صدا و عملکرد آن خواهد شد.

 

3- دستمال مخصوص داشته ‌باشید

هر دستمالی مناسب گردگیری تلویزیون نیست. شما باید از دستمالی نرم که فاقد بافت زبر و خشن باشد استفاده کنید. دستمال زبر ممکن است باعث ایجاد خط و خش روی صفحه ال‌سی‌دی تلویزیون هوشمند شود. هم‌چنین دستمالی که برای گردگیری استفاده می‌کنید نباید خودش دارای پرز باشد. دستمال‌های میکروفایبر بهترین انتخاب برای گردگیری صفحه ال‌سی‌دی تلویزیون هستند، چرا که پرزهای موجود را به راحتی به خود جذب کرده و بافتی نرم دارند که مانع از ایجاد هرگونه خط و خش بر صفحه تلویزیون می‌شود‌.

 

4- استفاده از شیشه‌پاک‌کن، ممنوع!

برای تمیزکردن صفحه یک تلویزیون هوشمند، نمی‌توانید از شیشه‌پاک‌کن‌های معمولی استفاده کنید. صفحه‌های ال‌سی‌دی به دلیل حساسیتی که دارند باید با تمیزکننده‌های مخصوص این صفحات پاک شوند. هنگام استفاده از تمیز‌کننده‌های مخصوص هم باید حواستان باشد که مایع تمیز کننده را مستقیم روی صفحه ال‌سی‌دی اسپری نکنید، بلکه آن را به میزان لازم روی دستمال اسپری کرده و سپس دستمال مرطوب را روی صفحه بکشید.

فراموش نکنید که بهترین حالت تمیز کردن صفحه ال‌سی‌دی، پاک کردن آن با یک دستمال میکروفایبر خشک است. استفاده از مایع مخصوص پاک‌کننده برای لکه‌های مقاومی است که با دستمال خشک پاک نمی‌شوند.

 

5- تمیزشدن صفحه تلویزیون، پایان کار نیست!

پس از تمیز کردن صفحه ال‌سی‌دی و برق‌انداختن آن، فکر نکنید کار گردگیری تلویزیون به اتمام رسیده. حالا وقت تمیز کردن پشت تلویزیون است. برای تمیزکردن این قسمت لازم نیست از پاک‌کننده یا دستمال‌های مخصوص استفاده کنید اما حواستان باشد آب یا پاک‌کننده را روی سطح تلویزیون اسپری نکنید، چون ممکن است با این‌کار  رطوبت از طریق دریچه‌ها به قطعات داخلی تلویزیون نفوذ کند. پس هنوز بهترین راه اسپری مایع‌پاک‌کننده روی دستمال است.

برای تمیز کردن خروجی‌های صدا، و مناطق تبادل هوا استفاده از جاروبرقی بهترین گزینه است.

 

خسته نباشید،کار تمام است و شما به بهترین و اصولی‌ترین شیوه ممکن تلویزیون هوشمند خود را تمیز کرده‌اید. حالا از تماشای برنامه‌های موردعلاقه‌تان در تلویزیون‌های هوشمند و باکیفیت ایستکول لذت ببرید.

برای آشنایی بیشتر با مشخصات تلویزیون 42 اینچ ایستکول و خرید آنلاین این محصول روی این‌جا کلیک کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *