0

آیا آلودگی هوا در بهار و تابستان هم رخ می‌دهد؟

آلودگی هوا در تابستان
بازدید 138

بیش‌تر ما وقتی عبارت «آلودگی هوا» را می‌شنویم، وارونگی دما، روزهای سرد زمستان، طرح زوج و فرد معابر و آسمان خاکستری و دوده‌گرفته‌اش به یادمان می‌آید. حال آن‌که کم‌تر کسی می‌داند در فصول بهار و تابستان نیز با خطر آلودگی هوا مواجه هستیم. چه‌طور؟

فرمول ساده است: تغییر زاویه‌ی تابش خورشید، افزایش دما، وزش بادهای گرم تابستانه و در نهایت، آلودگی هوا!

احتمالاً شما چیزهایی در مورد بادهای ۱۲۰ روزه‌ی سیستان شنیده‌اید یا حتماً اخبار توفان و ریزگردهای فصل تابستان را دنبال کرده‎‌اید. بادهای گرم که عمدتاً از بیابان‌های عراق و عربستان منشأ می‌گیرند، جریان‌های فرسایشی جنوب غرب ایران را فعال کرده و این مناطق را به یکی از قطب‌های ایجاد گردوغبار تبدیل می‌کنند. توفان‌های گردوغبار در مسیر خود، آلاینده‌هایی مانند مواد شیمیایی را جذب می‌کنند و با انتقال به نقاط دوردست باعث واردشدن خسارات شدید به محیط‌زیست طبیعی، گیاهان و تولیدات کشاورزی و تأثیرات منفی روی سلامت انسان می‌شوند که متاسفانه گاهی منجر به مرگ می‌شوند.

علاوه‌بر توفان و ریزگرد، ترکیبات نیتروژن و واکنش آن با نور خورشید در دمای بالا نیز عامل دیگری برای آلایندگی هوای کلان‌شهرها به‌حساب می‌آید. منبع این ترکیبات نیتروژنی از بخش حمل‌ونقل و خودروهای بنزین‌سوز و هم‌چنین فعالیت‌های صنعتی و کارخانه‌ها است. عوامل ذکر شده در کنار زاویه‌ی تابش تقریباً عمود خورشید در تابستان باعث ایجاد آلودگی هوا و به وجود آمدن ذراتی‌ست که موجب انواع بیماری‌های تنفسی، پوستی و بیماری گیاهان در تابستان خواهد شد. بنابراین باید به‌خاطر داشت که آلودگی هوا منحصر و مربوط به نیمه‌ی دوم سال نیست و در نیمه‌ی اول هم باید نسبت به شاخص آلودگی هوا در شهر محل زندگی‌مان حساس باشیم.

 

در همین ارتباط از مجله‌ی ایستکول بخوانید:

شاخص کیفیت هوا چه چیزی را نشان می‌دهد؟

 

در یک تابستان آلوده چه باید کرد؟

درخانه بمانید

هنگام ظهر وساعت‌هایی که هوا داغ و دما بالاست و هم‌چنین در ساعات اوج ترافیک در طول روز، از خانه خارج نشوید. دمای بالا و افزایش آلاینده‌ها موجب افزایش واکنش‌های شیمیایی و در نتیجه افزایش سطح آلودگی هوا در ساعات اوج گرما می‌شود. ماندن در خانه یا محل کار و جلوگیری از رفتن کودکان، سالمندان و گروه‌های حساس به خیابان یک راه‌کار مفید برای قرار نگرفتن در معرض عوارض آلودگی هواست.

 

مجهز باشید

اگر مجبور هستید که در روزهای آلوده‌ی تابستانی از خانه خارج شوید کلاه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، چترهای آفتاب‌گیر و ماسک از وسایلی‌ست که باید به همراه داشته باشید. درست است که مجهز شدن به این وسایل شما را کاملا از مضرات یک هوای آلوده حفظ نمی‌کند، اما می‌تواند به کاهش اثرات ناشی از دمای بالا و آلودگی کمک کند.

 

سلاح مبارزه را فراموش نکنید

ماسک و دستگاه تصفیه‌هوا دو سلاح مهم در مبارزه با آلودگی هوا به‌حساب می‌آیند. عبارت آشنای «پیش‌گیری بهتر از درمان است» را به‌خاطر بیاورید. بهترین راه برای مقابله با آلودگی هوا، پیش‌گیری از ورود آلاینده‌ها به مجاری تنفسی است. آلاینده‌ها به‌محض ورود به بدن، به سلول‌های ایمنی و تنفسی آسیب می‌زنند. بنابراین بهتر است به‌هر شیوه از ورود آن‌ها به بدن جلوگیری شود.

 

 

چرا دستگاه‌های تصفیه‌هوای ایستکول؟

شرکت «ایستکول» دستگاه‌های تصفیه هوای متنوع با کاربردهای مختلفی تولید می‌کند که مصارف خانگی، تجاری، اداری و بیمارستانی را در بر می‌گیرد. دستگاه‌هایی با ظرفیت‌های مختلف پوشش‌دهی و در متراژهای متنوع که هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. در ادامه به صورت مختصر با برخی از این محصولات آشنا خواهیم شد.

 

خداحافظی با دود، بو و ذرات معلق در فضا

دو دستگاه تصفیه هوای TM-TW۵۰۰UV  و  TM-TW۳۰۰UV  ذرات معلق در هوا، ذرات ،PM ۲.۵ فرمالدهید، بو و دود را از هوا حذف می‌کنند و هوایی تازه و تمیز برای تنفس ایجاد می‌کنند.

 

هوایی کوهستانی بدون هیچ‌گونه ویروس و باکتری

برای داشتن هوایی کاملا پاک به لطافت هوای کوهستان و بدون هیچ‌گونه آلودگی، دستگاه تصفیه هوای  TM-TW۳۵۰ «ایستکول» بهترین گزینه است. این دستگاه مجهز به لامپ ضدعفونی‌کننده محیط (لامپUV) است که باعث حذف ویروس و باکتری‌های محیط می‌شود.

 

پایان حساسیت‌های تنفسی

دستگاه تصفیه هوای  TM-TW۲۰۹  توانایی جذب بو و گازهای مضر، قابلیت نابودی باکتری‌های مضر و مواد حساسیت‌زا، یونیزاسیون هوا و تولید هوای کوهستانی را دارد. این دستگاه برای  مصارف اداری، تجاری، بیمارستانی و خانگی مناسب است.

 

شرکت تکران مبرد با نشان تجاری «ایستکول» همواره با شناخت نیازهای مختلف جامعه سعی در فراهم کردن سبدکالایی متنوع و باکیفیت دارد تا بتواند پاسخ‌گوی مصارف مختلف اداری، تجاری، درمانی، رفاهی و خانگی باشد. خط تولید دستگاه‌های تصفیه هوای ایستکول نیز در راستای پاسخ‌گویی به این سیاست از سال 1395 در این شرکت راه‌اندازی شد. «ایستکول» همواره مفتخر است که در بالابردن سطح سلامت افراد جامعه نقش داشته و توانسته است با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا نقشی در فراهم کردن هوای پاک و مطبوع برای هموطنان داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *